sveas valpar

Alla inlägg under februari 2013

Av sanna svea - 14 februari 2013 19:21


 

Dom är så söta!
 

Av sanna svea - 14 februari 2013 19:05

Hej, inatt var den första natten med valparna.

Det gick jätte bra och mamma fick bara kolla till dom 1 gång.

Dom sover,äter & gör sina behov ;)

Ibland börjar någon låta om någon tar tutten ifrån den. Och när dom låter så börjar Svea att gnälla, dom är så gulliga!

Vi väger dom två gånger per dag och dom går upp i vikt precis som dom ska!

Vissa är mer matvrak än andra men alla tycker att det är gott med lite mjölk!

Dom går gärna och lägger sig mellan Sveas bakben där det är varmt och gott!

Här kommer några bilder och sen kommer jag att lägga in 1 eller 2 videos...

     

Det är såååå mysigt att sova på syskonen ;)

Hejdå och Glad alla    dag :))



Av sanna svea - 13 februari 2013 19:38

Hej!
Idag klockan 03.50 så kom den första lilla valpen och klockan 10.11 så kom den sista!
Allting gick jätte bra och dom är så lugna och snälla!
Vi fick 8 st valpar... Varav 2 tikar och 6 st hanar.
Vi fick en blond hane och resten var svarta med små vita märken på bröstet :D
Jag berättar mer imorgon för vi har inte sovit sen klockan 3 intatt så jag och mamma är ganska trötta just nu..
Jag kanske slänger in en liten bild eller video sen ikväll!

Ni får ha en bra kväll :))

Av sanna svea - 12 februari 2013 21:03

Hej igen!


Ikväll var mammas kompis här på middag.

När dom satt och åt så såg jag att Svea började flåsa och bädda i valplådan.

Hon gick för första gången och la sig i valplådan utan att vi sa något!

Tempen har även gått ner till ca 37,1 och hon har också börjat att följa efter mig och mamma vart vi än går!

Vi tror verkligen att det kommer ske vilken dag som helst, kanske redan imorgon.

Vi ser att hon inte beter sig som hon brukar göra....

Det ska bli så spännande med detta äventyret.


Inatt kommer vi inte kunna sova ;)

Hej svejs!


Av sanna svea - 11 februari 2013 11:17


 

Av sanna svea - 10 februari 2013 11:22

Hej hej!
Nu har jag precis badat min prinsessa så att hon är ren och fin inför valpningen.
Mamma ska även klippa klorna på henne!
Svea är inte jätte förtjust i att bada men om man är bestämd så går det!
Såhär tror jag att Svea tycker :
Gå in i duschen = "Rädda mig!"
Gå ut ur duschen =" Jaa, tack världens bästa matte att du tvättade mig ren, nu ska det bli kul att busa och blöta ner din säng"

Av sanna svea - 9 februari 2013 18:52

Hej igen!


Idag är det lördag och snart kommer dom små liven ;D

Sveas temp ska ju gå ner till ca 36 grader och nu ligger hon på 37,5.

Man märker att det snart är dags, hon är mycket tröttare än vad hon brukar vara och hon har börjat bädda.

Hon sover inte i sängen eller soffan längre utan nu är det golvet som är favorit platsen där det är svalt och skönt för henne.

Nu har vi även tagit fram en madrass som jag får sova på för att kunna ha koll på henne nu när det närmar sig.

Jag märker ju att jag inte sover lika bra på nätterna heller, jag vaknar lite då och då för att kolla på vad hon gör!


Ikväll ska vi bara ta det lugnt och gosa med svea och kolla på mello!

Här kommer en liten gullig bild på Svea och hennes stora mage!   



  Hoppas att ni får en mysig kväll, Hej hej & tack för mig!

Av sanna svea - 3 februari 2013 19:53

Hej igen!


Det var ett tag sedan som jag bloggade men just nu finns det inte så mycket att skriva...

Men nu börjar det ju närma sig att dom små valparna kommer! :D

Svea är jätte rund om magen nu och man har märkt de senaste veckorna att hon behöver komma ut mycket oftare och hon har inte så bra aptit!

Hon brukar inte äta bra i vanliga fall men nu vill hon inte ens ha godis!


Nu har min pappa fixat det sista på valplådan så den är helt klar nu!

    inte så jätte bra bilder på själva valplådan....men Svea värkar ju trivas iallafall! :))

 Nu för första gången så har vi börjat känna små sparkar och vi kan även se att det rör sig i magen 


Presentation

Välkommen till min blogg :D

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards