sveas valpar

Alla inlägg under januari 2013

Av sanna svea - 23 januari 2013 20:00

                Här är lite bilder på Svea! :)


Nu när det bara är ungefär 3 veckor kvar, så har vi verkligen sett att Svea har blivit mycket rundare om magen!

Det tar vi bara som ett bra tecken ;)

Av sanna svea - 20 januari 2013 10:54

Hej hej!

Nu har jag och mamma tagit in valplådan som jag har gjort själv :D  

Här är lite bilder på Svea från imorse:     :))


Sanna!  



Av sanna svea - 19 januari 2013 10:45

Hej igen! :D


Nu på morgonen har jag och mamma kollat i Sveas papper från hennes uppfödare!

Vi hittade massa intressanta saker för blivande valpägare som kan vara bra att veta!


Svea är en cockerpoo (blandning mellan pudel och cockerspaniel) hon är 25% cocker och 75% pudel!

Svea är svart och lite vit på bröstet som ni säkert har sett på bilderna!


Sveas mor Nellie, cockerpoo (blond)

Sveas mormor Lisa, cockerpoo (svart)

Sveas morfar Dixie, cockerpoo (blond)

Sveas gammelmormor Emma, amerikansk cockerspaniel (blond)

Sveas gammelmorfar Truls, mellanpudel (svart)

Sveas far Nisse (Snobbhyllans Clarence), dvärgpudel (svart)

Sveas farmor Scnauzertorpets Yanna M, dvärgpudel

Sveas farfar Sunni-Ike Road Runner,dvärgpudel


Lite kul att veta om Svea när hon föddes!

Svea föddes som nr 2 i kullen och som första tjej. Till en början var hon väldigt lugn och stillsam,men hon utvecklades och tog för sig mer och mer. Hon älskade att gå på upptåg för att hitta nya saker att tugga på ;D


Viktkurva när Svea föddes:


Födelsevikt: 200 g

7 dygn:        400 g

14 dygn:      610 g ( öppnade ögonen)

3 veckor:     930 g ( första kloklippningen)

4 veckor:     1200 g

6 veckor:     1800 g

8 veckor:     2700 g


Hanen som vi har parat Svea med heter Dasher. Han är en super fin cockerpoo (black and tan)!

Här kommer en fin bild på honnom:   Visst är han fin!



Sanna!  


Av sanna svea - 18 januari 2013 20:37

         



Sanna!  

Av sanna svea - 18 januari 2013 17:42

Hej!
Åh gud vad glad jag är!
Efter skolan så åkte vi ju till veterinären och gjorde ultraljud...
Veterinären rakade svea på magen.. Haha det ser ganska roligt ut!
Iaf, dom gjorde ultraljud och sa att hon hittade 6-7 valpar!
Då blev jag glad!
Så ikväll ska jag och mamma fira med extra god mat och glass! Mumsii! :D
Mamma och jag försökte vara coola och lugna men nejj.... Det funkade inte ! Haha :D


Ses nån annan gång! :D



Sanna!  

Av sanna svea - 17 januari 2013 21:17

Hello!!
Gör ett sista inlägg för idag! Har ju varit i skolan hela dagen och sen hade jag innebandy träning kl 5 + alla läxor som  snurrar runt i huvudet och skapar panik! Ajaa det fixar jag!
Nu är jag riktigt trött... och hoppas verkligen på Svea imorgon!
Jag är riktigt nervös för svaret!


Hejdå! Blir nog ett snabbt inlägg innan skolan imorgon! Jag och Svea säger sov sött! :))

Av sanna svea - 17 januari 2013 16:16

Så, nu har jag fixat lite men är inte klar på långa vägar...!


Iaf, när jag var 10 år ( tror jag) så köpte vi min hund Svea!

Hon är världens goaste, utan tvekan, hon är som en liten bebis!

Måste ge min mamma och pappa lite beröm för deras grymma hjälp!

Utan er = Inget!

Nu är Svea två år, hon fyller tre nu i mars.

Jag minns när vi kom hem med Svea första gången och hon gick runt och nosade på allt!

I början var hon lugn men sen... haha hon blev typ galen hon tuggade sönder pappas sko,åt upp en cd-skiva och kopplet bet hon av på mitten! Galen...

Sen mognade hon och nu är hon så lugn som det bara går!


Imorgon ska vi på ultraljud med Svea för vi har parat henne! Vi håller verkligen tummarna! Jag kommer inte kunna sova inatt! Hoppas hon är dräktig nu...!


Sanna!   

Av sanna svea - 17 januari 2013 15:36

Hej hej! 


Jag är 12 år (snart 13)!

Detta är mitt första inlägg här på bloggen..!

Min blogg kommer handla om min hund och  hennes "liv"   


Mer info kommer snart!


Hej så länge! 


Sanna!   

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Välkommen till min blogg :D

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards