sveas valpar

Direktlänk till inlägg 19 januari 2013

Sveas släkt!

Av sanna svea - 19 januari 2013 10:45

Hej igen! :D


Nu på morgonen har jag och mamma kollat i Sveas papper från hennes uppfödare!

Vi hittade massa intressanta saker för blivande valpägare som kan vara bra att veta!


Svea är en cockerpoo (blandning mellan pudel och cockerspaniel) hon är 25% cocker och 75% pudel!

Svea är svart och lite vit på bröstet som ni säkert har sett på bilderna!


Sveas mor Nellie, cockerpoo (blond)

Sveas mormor Lisa, cockerpoo (svart)

Sveas morfar Dixie, cockerpoo (blond)

Sveas gammelmormor Emma, amerikansk cockerspaniel (blond)

Sveas gammelmorfar Truls, mellanpudel (svart)

Sveas far Nisse (Snobbhyllans Clarence), dvärgpudel (svart)

Sveas farmor Scnauzertorpets Yanna M, dvärgpudel

Sveas farfar Sunni-Ike Road Runner,dvärgpudel


Lite kul att veta om Svea när hon föddes!

Svea föddes som nr 2 i kullen och som första tjej. Till en början var hon väldigt lugn och stillsam,men hon utvecklades och tog för sig mer och mer. Hon älskade att gå på upptåg för att hitta nya saker att tugga på ;D


Viktkurva när Svea föddes:


Födelsevikt: 200 g

7 dygn:        400 g

14 dygn:      610 g ( öppnade ögonen)

3 veckor:     930 g ( första kloklippningen)

4 veckor:     1200 g

6 veckor:     1800 g

8 veckor:     2700 g


Hanen som vi har parat Svea med heter Dasher. Han är en super fin cockerpoo (black and tan)!

Här kommer en fin bild på honnom:   Visst är han fin!



Sanna!  


 
 
Ingen bild

Charlotte

23 januari 2013 23:00

Hej
Så kul med Svea och att hon väntar valpar! Vi följer bloggen med stor spänning. Så fin hanen ser ut och vackra Svea det kommer att bli jättefina valpar! Hon blir säkert en lika duktig mor som Nellie var. Kram på er

 
Charlotte

Charlotte

3 mars 2013 23:28

Hej
Så söta dom är. Får vi komma och titta på dom snart?
Krama alla från momor Nellie

http://charlotte

sanna svea

12 mars 2013 18:05

Ja visst är dom söta,
Absolut att ni får komma och kolla! :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sanna svea - 15 juni 2013 15:18

Hejj, jag tänkte bara säga att jag har avslutat denna bloggen för att jag har inget att skriva längre..... MEN jag kommer inte ta bort den för ska blogga lite om vi träffar dom andra valparna så kommer det komma ngt inlägg! Ni får ha de braa! ...

Av sanna svea - 31 mars 2013 16:59

Hej!   Nu var det länge sedan som jag bloggade så jag tänkte att det var dags att göra ett inlägg...   I Onsdags så blev valparna 6 veckor! Nu växer dom jätte mycket och äter upp all mat som dom får. När dom leker så kan man ibland tro at...

Av sanna svea - 23 mars 2013 09:51

Hej hej, på onsdag är alla valparna 6 veckor... tiden går för fort :(   NU är det full fart här hemma, valparna gnäller på morgonen & natten  för att dom vill leka eller dia! På nätterna får mamma gå upp kl 6.00 för att se till att svea ska dia...

Av sanna svea - 20 mars 2013 17:15

Hej igen, jag e ledsen att jag inte har bloggat på ett tag men jag ska skärpa mig... ;-) Idag är valparna 5 veckor gammla, dom är verkligen stora nu och tiden går så himmla fort :( Om bara 3 veckor så åker dom ifrån oss och det är nu som tankarna...

Presentation

Välkommen till min blogg :D

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards